fbpx
Selecteer een pagina

23.12.2019 | Holy Body, Online School

Zelfsabotage doorzien

[vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”Zelfsabotage doorzien” title_size=”big” title_color=”custom” separator_color=”custom” custom_title_color=”#000000″ custom_separator_color=”#000000″][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”18256″ img_size=”full”][vc_empty_space height=”678px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Heb je al vaker goede voornemens gehad? Houd je jezelf tegen in het leven? Lukt het niet om je goede voornemens door te zetten? Reken er maar op dat je saboteur hier aan het werk is. Wij mensen zitten vol zelfsabotage, voor de meeste van ons is het heel herkenbaar. Wij hebben allemaal goede redenen om onszelf tegen te houden.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]

Jouw innerlijke Saboteur

Geen moed, geen tijd, geen energie. Ik ben bang dat ze mij dan stom vinden. De wereld zit niet op mij te wachten. Wie denk ik wel dat ik ben? Dan word ik buitengesloten. Wat zullen anderen er wel niet van denken? Ik ben bang dat ik het fout doe. Enzovoorts

Jouw innerlijke saboteur (je oerbrein) wil je veilig houden, je beschermen voor pijnlijke ervaringen uit het verleden. De saboteur (brein) zal Altijd kiezen voor de makkelijke, veilige oplossing.

Stel je hebt last van emotioneel eetgedrag. Het moment dat je jezelf ‘troost’ met een groot stuk chocola geeft dat tijdelijk een goed gevoel. Het is niet je intentie om dik of ziek te worden. Integendeel, het is je intentie om je beter te voelen en pijn te vermijden. Je brein/saboteur wilt je een plezier doen, op de korte termijn. Het ongemak en de negatieve uitkomst van de lange termijn bestaat op dat moment niet.

Wat kan je inzetten bij Zelfsabotage?

Herken zelfsabotage bij jezelf. Wees vriendelijk en mild met jezelf als je het gaat herkennen. Vechten met je saboteur heeft totaal geen zin. HERKEN je uitstelgedrag, je angst en onzekerheid. Laat je wijze zelf contact maken met die onzekerheid… alsof je tegen je kleine innerlijke kind praat. 

Ho’o pono pono

De Ho’o pono pono kan hier heel behulpzaam zijn. Door een paar simpele zinnetjes te zeggen maak je contact met het bovenbewuste en worden de programma’s die het onderbewuste domineren definitief weggebrand. Deze zinnetjes zijn:

Ik hou van je, Bedankt, Het spijt me en Vergeef me alsjeblieft.

Zeg deze zinnetjes op momenten van onzekerheid, angst en op het moment dat je aan het uitstellen bent.

Beweeg in kleine stapjes vooruit. In een donkere grot ga je ook niet hard rennen. Zo is het ook wanneer je beweegt in onbekende, onzekere gebieden in je leven. Als je te snel gaat kun je juist meer problemen veroorzaken, waardoor je jezelf emotioneel beschadigt en in de toekomst juist nog meer sabotage gedrag gaat vertonen.

EFT tapping

Ga EFT tapping toepassen. Emotional Freedom Techniek kan je helpen, kan je denken herprogrammeren voor duurzame verandering. Het vraagt inzet en moed maar de resultaten zijn dan ook echt de moeite waard. 

Hierbij een kleine tappingscript om Nu meteen, op dit moment in te zetten. Weet je nog niets over tapping klik dan hier https://debewustzijnschool.nl/stressmomenten-opvangen/

Begin op het karate punt (zijkant van je hand)  hier doe je de set-up-statement.

Karate punt: Ook al heb ik het helemaal fout gedaan, of heb ik het helemaal Niet gedaan. Ik hou van mezelf en accepteer hoe ik me voel…als dat niet klopt voor je kan je zeggen… Ook al heb ik het helemaal fout gedaan, of heb ik het helemaal Niet gedaan. Ik ben oké!

Karate punt: Ook al heb ik het helemaal fout gedaan, of heb ik het helemaal Niet gedaan. Ik hou van mezelf en accepteer hoe ik me voel.

Dan ga je door de punten tappen.

EFT Tap-oefeningen

Wenkbrauw: ook al heb ik een keuze gemaakt die me pijn doet.

Naast het oog: ook al heb ik een keuze gemaakt die me niet dient.

Onder oog: Welke keuze ik ook maak, mijn brein is gefocust op de best mogelijke uitkomst.

Onder de neus: Het gebeurt gewoon. Mijn brein wilt me veilig houden.

Kuiltje Kin: Al die emoties in het moment. Al die angst – verwarring – onzekerheid ( je kiest voor jezelf, welke emotie het meest past bij jouw situatie).

Sleutelbeen: en ik waardeer het feit dat mijn saboteur-brein het beste met me voorheeft.

Onder de arm: Ik wil werken met mijn brein.

Top van je hoofd: Ik wil die motivatie van mijn brein begrijpen.

Wenkbrauw: Ik wil die motivatie verbinden met echte goede keuzes.

Naast het oog: Als ik mijn emoties heel dan ga ik op korte termijn goede keuzes maken.

Onder het oog: Als ik mijn emoties heel dan ga ik op lange termijn goede keuzes maken.

Onder de neus: Ik heel mijn emoties en ik ga keuzes maken die me steunen.

Kuiltje Kin: Ik voel me veilig in mezelf.

Sleutelbeen: Ik begrijp de intentie van mijn saboteur/brein en maak NU andere keuzes.

Onder de arm: Ik leer om mild en wijs met mezelf om te gaan. 

Top van je hoofd: Ik ben veilig en maak steeds nieuwe keuzes. 

Voelt het nog niet helemaal klaar, doe dan nog een paar rondjes met positieve statements die goed voor je voelen. Misschien je favoriete gebed, of je feel-good affirmaties.

Wanneer je klaar bent, neem je een diepe ademhaling en laat dan alles los.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Zelfliefde in actie

Suvana Raaijmakers is teacher op De Bewustzijn School en om de maandagavond kan jij haar les ‘ Zelfliefde en mijn lichaamvolgen. Ook doet zij coachings en readings graag met je. Wil je je eigen Zen-Tarot reading krijgen, stuur dan een e-mail naar Suvana: suvana555@gmail.com

Niets meer missen van De Bewustzijn School?

Blijf dan op de hoogte via onze Facebook of Instagram en vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Keep me inspired

Schrijf je in voor wekelijkse
love letters & inspiratie van ons:

You have Successfully Subscribed!