fbpx
Selecteer een pagina

30.04.2018 | Online School

Hoe kan je goed “aarden”? Claudia deelt haar 4 Ultieme Tips

[vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”4x Ultimate Tips om goed te aarden” title_size=”big” title_color=”custom” separator_color=”custom” custom_title_color=”#000000″ custom_separator_color=”#000000″][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”8502″ img_size=”full”][vc_empty_space height=”678px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Ik ben er weer door gegrepen hoor. Ik ren een beetje rond door mijn eigen leven. Ik probeer alles netjes te organiseren. De kids naar school brengen, mijn man vragen of hij naar de ouderavond wil, nog even een cadeautje bedenken voor die lieve vriendin en oh ja ik mag ook nog een blog schrijven. Mijn man vraagt of ik er nog aan heb gedacht om een brood te kopen. Oeps. En waar waren ook alweer mijn sleutels gebleven?

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]Ken je dat? Je bent niet helemaal aanwezig. Er wordt tegen je gepraat, maar je hoort niet echt wat er wordt gezegd. Je wilt een verhaal tegen je vriendin vertellen, maar halverwege weet je al niet meer wat de strekking van je verhaal is. Het is erg druk in je hoofd met ideeën en plannen, maar je aandacht vervliegt continue en je kunt je moeilijk focussen. En eigenlijk…ben je ook een beetje moe.

Grote kans dat je niet zo geaard bent. We weten allemaal dat we energie krijgen van de zon. Maar ben je je er ook bewust van dat je energie krijgt van de aarde? Vroeger waren we veel meer in en op de aarde bezig, dus ontvingen we die energie op natuurlijke wijze. Tegenwoordig leven we veel binnen, werken we met apparatuur en vinden we onze mentale prestaties het belangrijkste.

De claims die wetenschappelijke onderzoeken doen naar aarden zijn overweldigend. Zo zou aarden onder andere bijdragen aan het remmen van ontstekingen. En ontstekingen zijn vaak de oorzaken van ziektes. Oftewel “aarden is de goedkoopste manier om aan je gezondheid te werken”. Maar voor mij geldt niet zozeer de wetenschap als maatstaf, want er is zoveel nog niet onderzocht of bewezen. Mijn maatstaf is mijn persoonlijke ervaringen.

Dus hoppa…weg uit mijn hoofd en lekker aan de slag. Maar welke methodes hanteer ik dan?

  1. Ga op blote voeten lopen. Het weer wordt weer mooier, dus tijd om op je blote voeten te gaan lopen. Bij voorkeur buiten op het gras, in de modder en elke andere natuurlijke ondergrond. Dat kan lekker in je eigen tuin, in het park of in het bos. En tegenwoordig vind je overal in Nederland ook blote voeten paden. Heerlijk om eens echt te voelen met je voeten, want er zitten maar liefst 200.000 zenuwuiteinden in je voeten. Bijkomend voordeel is dat je je ‘schokdemping’ traint. Door het directe contact met de aarde heb je een betere beheersing over de stap. Nog een tip: loop niet op je punt of hak, maar gebruik je hele voet-oppervlakte. En..geniet!
  1. Voel je billen. He wat? Je billen voelen…yep. Zodra je je bewustzijn vergroot en ontdekt dat je weer in je hoofd zit en druk bent met van alles, concentreer dan je aandacht op je billen (als je zit) of je voeten (als je staat). Als je het lastig vindt om dit te voelen, span dan even de spieren in je billen of voeten aan. Onmiddellijk zakt je aandacht naar een lager deel in je lichaam. En het mooie is van deze oefening…je kunt hem overal doen. Dus train jezelf. Zit je op de wc, sta je voor de kassa of zit je in een vergadering? Train jezelf om zo vaak mogelijk je billen en voeten te voelen. Wedden dat je je aan het einde van de dag energieker voelt.
  1. Blijf bij jezelf. Het kan zijn dat je erg sensitief bent. En waarschijnlijk is dat zo, anders las je dit blog niet. Dan kan het maar zo zijn dat je de energie van anderen makkelijk oppakt of je energie gemakkelijk weg geeft. Goed om een aantal keren per dag je heel even terug te trekken. En voor jezelf een klein ritueel te doen: Breng je aandacht bewust naar de mensen waar je allemaal mee bezig bent. Visualiseer nu dat je deze energiebanden doorknipt en je aandacht weer terug brengt naar jezelf. Visualiseer en spreek vervolgens uit dat je energie die je hebt weg gegeven weer aanvult. En dat je de energie die je over hebt genomen, weer terug geeft aan de bron waar het vandaag komt.
  1. Adem! Als we vooral in ons hoofd bezig zijn, gaat de adem automatisch omhoog. Deze borstademhaling zorgt ervoor dat de aandacht omhoog gaat. Waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt. En, het kost ook nog eens veel meer energie. Zorg er daarom voor dat je zoveel mogelijk een buikademhaling toepast gedurende de dag. Meer over ademhalen, lees je in mijn volgende blog.

Ik voel me altijd heerlijk als ik deze stappen structureel toepas. Ik ben aanwezig, alert en ontspannen. Maaruh, geloof echt helemaal niets van wat ik zeg. Ga het lekker zelf ervaren. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wil je ze delen?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Unieke echt veranderende coaching door Claudia Kolk in Kampen-IJsselmuiden. Meer contact met je lichaam, betere omgang met je emoties en een groter bewustzijn, maken jou nog succesvoller; prive en zakelijk.

Niets meer missen van De Bewustzijn School?
Blijf dan op de hoogte via onze Facebook pagina en vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Keep me inspired

Schrijf je in voor wekelijkse
love letters & inspiratie van ons:

You have Successfully Subscribed!