[vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”Jouw kracht verkopen dankzij een heldere intentie” title_size=”big” title_color=”custom” separator_color=”custom” custom_title_color=”#000000″ custom_separator_color=”#000000″][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”8141″ img_size=”full”][vc_empty_space height=”678px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Er zijn zoveel mensen die allergisch zijn voor het woordje ‘sales’, laat staan dat ze daadwerkelijk hun product of service gaan verkopen. Maar waarom is dat eigenlijk? En hoe komt het dat zoveel mensen dit als een van de grootste struikelblokken zien? Hoe kan je sales omzetten naar iets leuks?
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]
Keiharde sales= nekharen overeind
Een paar jaar geleden werden we plat gegooid met keiharde sales. Mensen die aan de deur kwamen en niet weggingen totdat iemand een handtekening had geplaatst voor een aankoop die ze niet nodig hadden. Of een verkoper die je in een winkel bijna dwong om dat ene t-shirt uit te proberen. Waarna jij je bijna schuldig voelde om niet tot aankoop over te gaan en met een vervelend gevoel de deur uit ging.
Dat gevoel is de intentie van de verkoper. Die wil het product verkopen en houdt geen rekening met wat jij precies nodig hebt of graag zou willen. De intentie is puur de verkoopcijfers omhoog te krijgen. En dat voel je als klant. Voordat wij dit zelf als klant hebben mogen ervaren hebben we dit ook meegekregen van onze ouders, op school en van onze vrienden die dit ook hebben ervaren. We herkennen onszelf in dit verhaal en voortaan letten we op de verkoper die je iets wil aansmeren. Jouw afkeer tegen sales is waarschijnlijk hier gestart. Verkopen doe je het beste met een goede intentie
Als ondernemer ontkom je er niet aan om te verkopen. Je wilt namelijk je mooie product of fantastische dienst aan de man brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet een verkoper wordt die alleen denkt aan de verkoopcijfers? Dat is door je intentie helder te hebben. Want als je intentie duidelijk is dan bereik je meer mensen, omdat je dan op zielsniveau communiceert.
Maak je intentie duidelijk
Zodra jouw intentie duidelijk is, hoef je niet te verkopen. Het is net als branding, mensen zullen op jou afkomen, omdat jij datgene kan bieden wat ze nodig hebben. Het enige wat je hoeft te doen is uitleg geven over jouw product of dienst en over hoe je te werk gaat.
Beantwoord de volgende vragen om je intentie duidelijk te krijgen:
- Wat betekent het product of dienst voor jou en wat heeft het jou gebracht?
- Wat kan het jouw klant brengen?
- Welk gevoel/gemak/voordeel biedt jouw product of dienst de klant?
- Hoe kan jouw product de wereld een stukje beter/prettiger/mooier maken?
Formuleer nu jouw intentie
Bijvoorbeeld: Mijn intentie is vandaag één persoon van dienst te zijn en te ondersteunen om blokkades op te heffen, zodat ze in meer vrijheid kunnen leven. Zo'n intentie geeft energie, rust, kalmte en zelfvertrouwen. De energie van een intentie is anders dan de energie “Ik moet vandaag verkopen, want ik heb rekeningen die ik moet betalen.” De energie van verkopen om geld te verdienen geeft druk, onzekerheid en een wrang gevoel vanwege ons beeld van sales.
Voel je het verschil tussen de energie van jouw intentie en de energie van de verkoopcijfers omhoog brengen?
Zo kan iedereen met een fijn gevoel een product of dienst verkopen. Toch?
Warme groet,
Fatima Gargouri[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wil jij ook meer helderheid, balans, ontspanning? Vertrouwen in eigen kracht? Stress en angst de baas zijn?
Kijk hier hoe Fatima jou kan helpen
Meer leren over Ondernemen, Geld, Verdienmodellen, het opzetten van een bedrijf en Online autoriteitschap?
Meld je hier aan voor het gratis webinar op Donderdag 14 maart
Niets meer missen van De Bewustzijn School?
Blijf dan op de hoogte via onze Facebook pagina en vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]