Het belang van ruimte creëren en 5 manieren om dit toe te passen
19 november 2019Van je Hoofd naar je Hart, maar hoe dan?
3 december 2019[vc_row][vc_column][dt_fancy_title title=”3 tips om klanten aan te trekken als spirituele ondernemer” title_size=”big” title_color=”custom” separator_color=”custom” custom_title_color=”#000000″ custom_separator_color=”#000000″][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”16705″ img_size=”full”][vc_empty_space height=”15px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Wanneer we spiritueel ontwaken, voelt het als thuiskomen. We ervaren de wonderen wereld die ook wel de ‘verlichting’ wordt genoemd en het liefst willen we anderen helpen groeien.
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]
Spiritueel ondernemen
Op welke wijze dit dan ook is. Of dit nu gaat om energy healing, trancereizen of persoonlijk groeien. We willen onze gift met anderen delen. Hierdoor zie ik vaker dat spirituele ondernemers veelal vanuit de vrouwelijke energie werken en volledig vertrouwen op de werking van het Universum. Wanneer de onderneming niet van de grond komen hier angst gedachtes en onzekere gedachtes bij. Alleen ondernemer zijn is niet voldoende om het aardse gedeelte – en daarmee de mannelijke energie – in werking te zetten. Ik geef je in deze blog daarom 3 tips om klanten aan te trekken als spirituele ondernemer.
[dt_gap height=”8″ /]
Tip 1. Stel aarden als prioriteit
Wanneer we in die spirituele flow hangen is dat heerlijk. Lekker wegdromen in gedachten en fantaseren over welke impact je wil maken met jouw onderneming. Als spirituele ondernemer ben jij de brug tussen hemel en aarde en is het de bedoeling dat je aanwezig bent in dit lichaam in dit leven om jouw boodschap over te brengen. Wanneer je geaard bent – en dus met beide benen op de grond staat – ben je overigens ook in staat om jouw boodschap helder over te brengen. Wat me direct op tip 2 brengt.
[dt_gap height=”8″ /]
Tip 2. Wees helder en concreet in jouw taalgebruik
Doordat we in die spirituele kant hangen, hebben we moeite om concreet en helder te worden in ons taalgebruik. De mensheid heeft ‘desperately’ behoefte aan mensen die concreet zijn. Voorkom wolkentaal zoveel mogelijk en gebruik de taal van jouw ideale klant. Als je ze spreekt: Welke woorden gebruiken zij dan? Welke gedachtes hebben zij? Absorbeer deze woorden zoveel mogelijk en sluit het taalgebruik aan op die van jouw ideale klant.
[dt_gap height=”8″ /]
Tip 3. Krijg een andere sales overtuiging
Jammer genoeg hebben de meeste spirituele ondernemers een negatieve associatie bij het woord sales. Alsof het iets vies is en alsof we pusherig zijn wanneer we een aanbod doen. Lieve ondernemer, ik begrijp waar deze overtuiging vandaan komt. Sales wordt als pusherig ervaren wanneer we voelen dat de intentie niet zuiver is, wat voornamelijk wordt ervaren wanneer we een op geld beluste verkoper tegenover ons hebben staan.
Dat geld iets vies is en niet mag is dan ook een overtuiging die is opgeroepen door sales medewerkers die op basis van een bonusstructuur werken – en hiermee geld gedreven zijn. Als jij oprecht een spirituele ondernemer bent – en niet alleen zegt dat je het bent 😉 – dan ben je purpose driven en heb je dus een zuivere intentie. Dat betekent dus ook dat je oprecht anderen wil helpen.
Dit is dan ook hoe ik sales zie:
Wanneer je in contact komt met iemand, of dat nu via een telefoongesprek is, via een webinar, via een social media post, een workshop of welk kanaal dan ook, dan tref je iemand die ‘pijn’ heeft. Het is alsof diegene een bepaalde wond heeft die diegene geheeld wil hebben. Op het moment dat hij of zij met jou in aanraking komt, geef je hem of haar advies en schat je in of je diegene werkelijk verder kan helpen. Je maakt dus de wond open en gedeeltelijk schoon. Wanneer je vervolgens besluit geen aanbod te doen – omdat jij denkt dat deze persoon dit opdringerig vindt – dan laat je diegene in feite aan z’n lot over. Je zegt als het ware: ‘’Bedankt dat je er was, even op je tanden bijten nog en veel succes ermee!’’
Op het moment dat je een aanbod doet, help je de ander om de wond verder te helen. Ook hierin geldt dat het belangrijk is om concreet te weten wat je voor de ander als resultaat oplevert. En de ervaring leert dat de meeste mensen het zelf lastig vinden om aan te geven of ze hulp kunnen gebruiken. In principe wachten ze dus op je totdat jij de hand toereikt.
Dat we bepaalde negatieve associaties hebben of vastgeroeste overtuigingen die ons niet dienen, kan daarnaast te maken hebben met bepaalde onzekere gedachtes die we over onszelf hebben en wat onze relatie tot geld is. Om meer klanten aan te trekken is het dus van belang om continu met de spirituele en mentale lessen aan de slag te gaan, zodat je de groei van jouw waanzinnige onderneming ook mentaal kan dragen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Wil jij ook ondernemen vanuit zelfvertrouwen en jouw authentieke missie?
Renee Westerbaan helpt ondernemers om vanuit zelfvertrouwen, een heldere missie en een nieuwe denkwijze moeiteloos klanten aan te trekken. Dit doe ze enerzijds door ondernemers vanuit de kern te leren kennen en anderzijds de ondernemer te helpen de mentale en spirituele lessen te helpen overwinnen en hen te begeleiden in hun reis. Volg Renee op haar Instagram of bezoek haar website via: www.your-revolution.com
[dt_gap height=”5″ /]
Meer lezen of luisteren van Renee Westerbaan?
3 basiselementen jij nodig hebt om Your Revolution te laten intreden
Instant Guiding 15 min podcast: Hoe jij je zelfvertrouwen kan laten groeien
Breng je spirit, mind & body in balans
[dt_gap height=”5″ /]
Niets meer missen van De Bewustzijn School?
Volg ons voor dagelijkse inspiratie & spirituele content via Facebook en Instagram. Of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]